torsdag 19 augusti 2010

Här ska sys

Jag är så sugen på att sy o pyssla en massa. Nu när jag har min underbara fina symaskin.
Jag tycker det är så fint med vimpar i barnrum o det skulle passa perfekt i Albins rum. Ska försöka sy ett par gröna ( ungefär de på bilden). De skulle bli kanon fint.
Det blir också att sy en grön gardin kappa till hans fönster. Nu är jag ju så duktig på att sy kappor så det fixar jag.
Nu ska man bara iväg för att hitta ca 5 olika gröna tyger. Men det kan nog inte vara så svårt. Det finns ju flera 100 olika tyger att välja på i tyg affärerna.
Sen så skulle jag hemskt gärna vilja göra ett lapptäcke. Men det känns så himla svårt. Då vill jag ha ett STORT täcke ( som på bild ).
Men sen är det de me vad ska man ha ett stort lapptäcka till om man inte har de till överkast ?
Man vill ju ha de framme o använda de. Men till vad ?
Har någon av er gjort eller använder ett lapptcäke? Till vad ? O hur svårt är det att sy det igentligen ?
Kanske inte är så såvrt igentligen om man tänker efter. De svår är ju att det är så stort. Hmm, tål att funderas på.
Jag ska iaf börja att sy gardinerna o vimplarna. Först ska man bara iväg o hitta tyg.

På återseende <3



5 kommentarer:

  1. Min kompis sydde precis ett lapptäcke. Det är inte svårt men det är ju lite pilligt och tar lite tid (beroende på hur stora lappar man väljer i o försig. Men har du en bra tygkniv kan du ju klippa ut massa lappar samtidigt, sen syr du ihop en rad i taget med raksöm typ :) Ska inte va svårt. Du kan!

    SvaraRadera
  2. fina flaggor typ sånna som noel har=) de finns ju å köpa sånna lapptäcken fråga frida var hon har köpt sitt=) Kram zandra

    SvaraRadera
  3. A precis. Jag gillar det där gröna istället för blått. Men jag har tänkt mig att sy in Albins bokstäver i vaartannan "flagga". Kan nog bli fint. Vad köpte du dina ?
    Aaa, ja vet. Men de kan va kul o testa på att sy ett. O roligt att man gjort de själv.
    // Kram

    SvaraRadera
  4. mm ja med! du ja har faktiskt sytt noels =)

    SvaraRadera
  5. Det är inte svårt att sy ett lapptäcke men det kräver ju lite tålamod å många lappar blir det ju. Jag har tygkniv o måttunderlägg om du vill låna
    kram
    malin k

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.