onsdag 11 augusti 2010

Gnälla

Nu ska jag allt gnälla lite. De är jag faktikst värd.
Albin som alltid varit så morgon trött hela sommaren o hela Andreas semester. Han har lixom sovit till 8-9 tiden länge.
Men nu när Andreas börjat sin semester ville han vakna kl 4 idag.
Det är INTE ok !
Jag var då tvungen o ge han välling för han vägrade somna om. Så de fick han. Men tror ni inte han vaknade när Andreas gick upp. Alltså kl 5. Inte heller ok !
Så tillslut fick jag ta in han till vårat sovrum o se om han ville somna om hos mig.
Men tji fick ja. De kunde jag glömma. Han var ju pigg som en lärka. Skrattade o kröp runt i sängen. Så efter 1 1/2 h fick man dra sig uppåt.
Undra när han vill sova nu så man själv kan sova. Man är ju verkligen inte van att stiga upp vid 5. Har inte gjort sen jag jobbade. Självklart när han var bebis så var man ju upp på natten. Men då sov han ju till 10.
Ni kankse tycker jag gnäller en massa nu. Ni som har barn som stiger upp 6 varje dag.
Jag ska va lycklig som haft en så snäll unge så här länge. Men det blir verkligen konstigt när de sovit länge så länge o sen stiga upp SÅ tidigt. Om ni förstår va jag menar. Jag beundrar er som stiger upp så tidigt varje dag. De gör jag verkligen.
Känns som att jag snart får beundra mig själv me. Tror faktikst inte att Albin kommer sova så länge som han gjort förr. Men jag kan lova att jag håller tummarna hårt för att hans ka sova sin långa skönhetssömn framöver me.
Jaja, nu får jag väl sluta gnälla.
Men kan bara säga att man är sådär sugen på att plocka blåbär vid 10 idag. NOT !
Men efter de ska jag bara slappa slappa slappa. Nästan så jag ska gå runt med pyjamas hela dagen idag me. ( Gjorde de i måndags )
De dagarna är så underbara. Bara man gör 1 sak som är bra. Som i måndags tränade jag. Då kan man unna sig en heldag med pyjamas.
Lägger upp lite bilder från skogen igår. Blåbärs mys i skogen.

På återseende <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.