tisdag 23 november 2010

Mys o skottning

Vilket trevligt besök jag fick idag av mina damer Kaisa o Frida.
Super mysigt hade vi i snöovädret. Vi åt Lasagne o Kaisa hade bakat kanon goda Lussekatter till fikat efterråt.
De var riktigt saftiga o smarriga. Bra där Kaisa !!
Albin älskade dom. Det var första gången han åt sig en lussekatt. Det kommer nog inte vara den sista efter de goda. Han åt 1 1/2.
Jag fick julkaffe i födelsedags present som passade perfekt till lussekatterna. De var gott med smakade inte så mycket jul. Men själva namnet blev att det blev lite till julstämning.
Nu hoppas jag de åkte hem sakta o säkert i snöovädret.
Det är verkligen kaos här i Jönköping. Helt SJUKT mycket snö. De var väldigt väldigt länge sen det var så här mycket snö vid denna tiden. Detta kommer bli en lååång vinter. Men så länge snön ligger vit o fin på gatorna så tycker jag det är super mysigt.
Men sen är det ju det där med skottningen. Jag tycker faktikst om att skotta. Se när det blir rent o fint på ingången. Men det sura är ju att vakna dan efter o se att allt blåst ihop igen.
Jag har nu varit ute o skottat i 1 timme. Kan säga att de var SJUKT jobbigt. Jag är totalt slut. Andreas ringde nyss men jag orkade inte hålla telefonen så jag fick lägga på. **haha**
Har tom fått sånna där håda knölar på händerna för denna skottning. Vilken dam jag är. =)
Men ibland bara ibland ( som nu ) kan jag vara lite avundsjuk på de som bor i lägenhet. Blir servade med all skottning. Men komm ihåg -Bara lite !
Nu ska jag ligga i soffan HELA kvällen o gotta mig till Desperate Housewife. Mitt favorit program.
Ta det lungt nu ALLA i snöyran !!


På återseende <3


2 kommentarer:

  1. Haha Albin kom ju med på kortet, bra siktat Therese! ;) Tack för en mysig date ;) Puss

    SvaraRadera
  2. Ajemen, man börjar ju bli lite av ett proffs att kliocka in rätt. Det är knappt jag skulle behöva en ny kamera. Jag kan ju detta nu =)
    Tack så jätte mycket själv. Få bli igen snart. Det är ju så trivsamt =)
    // Puss

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.