söndag 28 november 2010

Släkt kalas

Nu kommer äntligen en uppdatering för helgen. Det har varit mycket så har inte hunnit sitta ner alls. O igår när jag hade datan så knappade Albin på knapparna så han vände alla fönsterna på datan upp o ner. Så det var lite svårt att skriva då =) Men nu är det fixat o klart.
I fredagas var det fullt upp från morgon till kväll. Började med alla förberedelserna tidigt på morgonen all mat skulle göras det skulle dukas o städas o allt möjligt man ska fixa o göra innan man ska ha kalas för många personer. Eftersom jag o Andreas fyller bara 1 dag imellan så slår vi alltid ihop våra fammiljer. O då blir det ju självklart med folk. Men vi är inte super många men 20 personer att göra mat till räcker mer än nog.
Eftersom man både ska ha mat o efterrätt med kaffe o allt.
Tur att man älskar att laga mat.
Andreas hade själv fullt upp med att vara ute o skotta HELA dagen. Jag lovar han skottade nästan hela dagen. Vi var ju tvungna att skotta trottoaren o det tog sin lilla tid kan jag säga. Men nu är det fritt fram till vårat hus. Så fint skottat så.
Vi fick jätte fina presenter. Jag hade änskat mig en Soda Streamer men trodde inte alls jag skulle få de men vi fick de. Tror ni jag blev glad. Ja, visst vi ligger lite efter att ha såna prylar men nu har vi. Jag blev super glad. Jag älskar ju bubbel vatten.
Kolla in minen jag gör när vi öppnar, förvånad ?
Kalaset gick galant o alla tyckte maten va god. Så all möda hade inte varit i onödan.

Igår kom min minsta kusin Edvin hit o skulle sova över. Vi hade en riktig mys kväll. Vi käkade hamburgare o åt massa godis o hyrde oss en film. Andreas hade avslutning med fotbollen men han kom hem tidigt o myste med oss.
Vi fixade ioning vårat "skräp rum" så han kunde sova där inne på madrass. Så nu är det inget skräp rum längre. Det blev städat o fint. Eller ok inte jätte städat men det ser fint ut iaf. Tur att nån kom o sovde över så man fick det gjort.
Edvin o Albin lekte för fulla muggar här innan Albin somnade som en stock. Han älskade att ha Edvin här. De gjorde vi med så klart.



På återseende <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.